سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاپ بسته بندی فست فود

نظر

 

 

اجرای رستوران ها عملیات پرهزینه ای است و بیشترین هزینه ها صرف پرداخت هزینه های سربار است    . با پیگیری و جستجوی فرصت های صرفه جویی در هزینه های اجاره ، تبلیغات ، تجهیزات و قبض های آب و برق ، می توانید هزینه ها را کاهش داده و سود خود را در رستوران افزایش دهید .

چگونه هزینه های سربار را کاهش دهیم

بسیاری از هزینه هایی که در هزینه های یک رستوران تأثیرگذار است ، هزینه های ثابت است ، اما اقدامات دیگری وجود دارد که می توانید برای کاهش هزینه های سربار انجام دهید. برداشتن گام هایی مانند مذاکره با تامین کنندگان و صاحبخانه یا خرید لوازم جدیدتر و کارآمدتر می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه کار شما داشته باشد.

برای کاهش هزینه سربار رستوران خود ، مراحل زیر را انجام دهید:

1.    هزینه سربار رستوران خود را محاسبه کنید

2.    روش هایی برای کاهش قبض اجاره رستوران خود پیدا کنید

3.    در جایی که می توانید در وسایل و لوازم رستوران صرفه جویی کنید

4.    برای کاهش قبض سودمندی رستوران خود ، روشهایی را اجرا کنید

5.    ایده های تبلیغاتی و بازاریابی با بودجه کم را برای رستوران خود امتحان کنید

هزینه سربار چیست؟

هزینه سربار به هزینه های مداوم مربوط به راه اندازی مشاغل از جمله اجاره ، آب و برق ، تبلیغات و حقوق گفته می شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که هزینه های اضافی فقط مربوط به هزینه هایی است که ارتباط مستقیمی با تولید کالا ندارند ، بنابراین هزینه مواد اولیه و مواد اولیه هیچ تأثیری در هزینه های سربار ندارد.

نحوه محاسبه سربار

به طور معمول ، سربار به صورت ماهانه محاسبه می شود ، اگرچه می توانید هزینه های سربار خود را در روز ، هفته یا سال نیز محاسبه کنید. هنگامی که هزینه های سربار خود را دریافت کردید ، می توانید مقایسه کنید و اقداماتی برای کاهش این تعداد و صرفه جویی در هزینه انجام دهید.

1. لیستی از هزینه های خود ایجاد کنید

برای محاسبه هزینه سربار خود برای ماه ، ابتدا باید یک لیست جامع از هزینه های خود تهیه کنید. این لیست باید به دسته هایی تقسیم شود که شامل مواردی مانند اجاره ، مالیات ، حقوق ، آب و برق ، تجهیزات ، لوازم اداری ، نگهداری و تبلیغات است. سپس ، به سادگی تمام هزینه های خود را جمع کنید تا هزینه های بالای ماه خود را پیدا کنید. برای توضیحات بیشتر ، مثال زیر را بررسی کنید:

هزینه های سربار پیتزا Lil "Richard - آوریل 2017

·         اجاره: 8000 دلار

·         مالیات: 2000 دلار

·         حقوق: 4000 دلار

·         تجهیزات: 2500 دلار

·         خدمات کمکی : 3750 دلار

·         تعمیرات و نگهداری: 500 دلار

·         تبلیغات و بازاریابی: 250 دلار

کل هزینه های سربار: 21000 دلار

2. سودآوری رستوران خود را تعیین کنید

پس از اینکه سربار خود را برای هر ماه مشخص کردید ، می توانید از آن استفاده کنید تا از سودآوری رستوران خود مطلع شوید. یکی از معیارهای مفید ، هزینه اضافی شما به عنوان درصدی از فروش شماست. برای محاسبه درصد سربار برای رستوران خود ، از فرمول زیر استفاده کنید: سربار / کل فروش ماهانه x 100 = هزینه سربار به عنوان درصد فروش

اگر درصد زیر 35? باشد ، این نشان دهنده عملکرد کارآمد رستوران شما است ، اما اگر بالای 35? باشد ، باید نگاهی دقیق به هزینه های خود بیندازید و به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها باشید.

صرف نظر از سودآوری رستوران ، مهم است که هزینه های سربار خود را به طور منظم پیگیری کنید. بسیاری از هزینه ها مانند اجاره و حقوق ثابت هستند و با گذشت زمان نوسان زیادی نخواهند داشت ، اما برخی هزینه ها مانند آب و برق ، تعمیرات و تبلیغات می توانند در مدت زمان کوتاهی بسیار تغییر کنند. پیگیری هزینه های سربار رستوران شما در هر ماه می تواند تصویر بهتری از وضعیت کار شما به شما ارائه دهد.

چگونه صورتحساب اجاره خود را کاهش دهیم

اجاره یکی از بزرگترین هزینه های ماهانه رستوران ها است. ممکن است کاهش معنی دار در هزینه های اجاره دشوار باشد ، اما در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش هزینه های بالای رستوران ناشی از قبض اجاره انجام دهید:

1. اجاره خود را دوباره مذاکره کنید

اگر اجاره ماه به ماه دارید ، با صاحبخانه خود در مورد مذاکره مجدد در مورد قرارداد اجاره رستوران صحبت کنید . تجارت شما یک درآمد ثابت برای صاحبخانه شما است ، بنابراین آنها ممکن است بتوانند با شما معامله کنند ، به خصوص اگر متعهد شوید که مدتی در آنجا بمانید.

2. فضای رستوران خود را اجاره کنید

اجاره فضای آشپزخانه شما امروزه به گزینه ای محبوب تر و در دسترس تبدیل شده است. بعد از ساعت کار یا صبح زود می توانید مکان خود را به عنوان آشپزخانه کمیساری به سایر مشاغل مانند کامیون های غذا و شرکت های پذیرایی که به فضایی برای آماده سازی غذا نیاز دارند اجاره دهید.

علاوه بر این ، می توانید فضای خود را به صورت نیمه وقت به رستوران های پاپ آپ اجاره کنید. رستوران های پاپ آپ موسساتی هستند که به طور موقت در پارک ها ، گالری ها ، انبارها و حتی خانه های خصوصی فعالیت می کنند. این رستوران ها برای تبلیغ خود از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بسیاری از سرآشپزها از رستوران های پاپ آپ برای تقویت مهارت های خود ، یافتن سرمایه گذاران بالقوه و ابراز علاقه به افتتاح یک کار تمام وقت استفاده می کنند. از آنجا که رستوران های پاپ آپ در مکان های غیرمعمول فعالیت می کنند ، بسیاری از اوقات برای تهیه غذای خود نیاز به گرفتن فضای آشپزخانه از یک رستوران یا عملیات دیگر را دارند که می توانید در ساعات خاموش ارائه دهید.

نحوه صرفه جویی در هزینه لوازم و لوازم خانگی

 

لوازم خانگی و ملزومات هزینه زیادی در رستوران ها دارد و تعمیر و نگهداری وسایل قدیمی می تواند هزاران دلار به هزینه های اضافی شما اضافه کند. برای صرفه جویی در هزینه لوازم رستوران ، نکات زیر را امتحان کنید:

·         خرید مدلهای جدید - جایگزینی لوازم قدیمی با مدلهای جدید می تواند در هزینه های تعمیر و همچنین قبض آب و برق شما صرفه جویی کند زیرا بسیاری از لوازم خانگی دارای ویژگی های صرفه جویی در انرژی هستند.

·         مدل های کم مصرف را انتخاب کنید - اگرچه وسایل کم مصرف ممکن است گرانتر از تجهیزات استاندارد باشند ، هزینه ای که با گذشت زمان صرفه جویی خواهید کرد ، اختلاف را جبران می کند.

·         از قسمت خراش و دندانه انتخاب کنید - به دلیل خراش های جزئی یا فرو رفتگی ، می توانید تجهیزات کاملاً جدیدی را ببینید که با قیمت های تخفیف خورده است. این آسیب بر عملکرد تأثیر نمی گذارد و مشتریان هیچ گونه نقص سطحی در تجهیزات پشتیبان شما نخواهند دید.

·         اجاق های ترکیبی را در نظر بگیرید - اجاق های ترکیبی دارای سه حالت پخت و پز منحصر به فرد - همرفت ، بخار و ترکیبی از این دو حالت هستند که به شما امکان می دهد انواع ظروف را در یک دستگاه بپزید. از آنجا که اجاق های ترکیبی گزینه های زیادی برای پخت و پز دارند ، می توانید چندین وسیله پر هزینه را با یک خرید جایگزین کنید.

·         از بخار تجاری استفاده کنید - بخارپزهای تجاری به شما امکان می دهند هر بار با فشار دادن یک دکمه غذای خود را کاملا بخارپز کنید. برای کارهایی با فضای پخت و پز محدود مانند دسرها و کافه ها ، برخی مدل های کوچکتر مانند بخارهای مایکروویو نیز وجود دارد که در حالی که فضای کمتری را اشغال می کنند ، همان کار را انجام می دهند.

·         ماشین ظرفشویی تجاری اضافه کنید - بسته به حجم ظروف کثیف ، ماشین ظرفشویی تجاری می تواند سرمایه خوبی باشد. ماشین های ظرفشویی می توانند جای برخی از کارمندان ظرفشویی شما را بگیرند و هزینه های حقوق و دستمزد شما را کاهش دهند .

·         پخت و پز Sous Vide را امتحان کنید - فرآیند sous vide شامل بسته بندی مواد غذایی در خلا و جوشاندن آنها در دمای دقیق است. حفظ یک درجه حرارت خاص باعث می شود غذای شما بیش از حد پخته نشود. بعلاوه ، از آنجا که دما با دقت تنظیم می شود ، نیازی به دائمی تماشا شدن آن نیست و کارکنان شما را برای کار در پروژه های دیگر آزاد می کند.

چگونه صورتحساب های کمکی خود را کاهش دهیم

استفاده از وسایل کم مصرف راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه های آب و برق است ، اما اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کاهش حتی بیشتر صورتحساب خود انجام دهید.

·         غذای منجمد را به جای استفاده در آب ، در یخچال آب کنید.

·         در مناطقی که استفاده نمی شود چراغ ها را خاموش کنیدعلاوه بر این ، می توانید با استفاده از روشنایی کم مصرف ، مانند لامپ های LED ، قبض برق خود را بیشتر کاهش دهید.

·         تجهیزاتی مانند شیرهای اسپری قبل از شستشو و هوادهی شیر آب را خریداری کنید که میزان آب مورد استفاده در ایستگاه ظرفشویی شما را کاهش می دهد.

·         فقط در صورت درخواست مشتری به او آب بدهیدیک یا دو لیوان آب هدر رفته ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما ترکیبی است که در یک ماه طول می کشد و می تواند به مقدار قابل توجهی اضافه شود.

·         یخچال و کولرهای مخصوص راه خود را بیش از حد ذخیره نکنیداین وسایل با گردش هوای خنک کار می کنند و اگر یخچال بیش از حد پر باشد هوا نمی تواند گردش کند. این دستگاه را مجبور می کند برای حفظ دمای خنک بیشتر کار کند و هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. ذخیره بیش از حد نیز می تواند به شما در کاهش اتلاف غذا و هزینه های غذا کمک کند .

·         یک بار بزرگ را در ماشین ظرفشویی اجرا کنید تا اینکه بارهای کمتری را در طول روز انجام دهید.

·         شب ماشین ظرفشویی خود را خاموش کنیدبسیاری از ماشین های ظرفشویی با دمای بالا دارای یک مخزن آب با عناصر گرمایشی داخلی هستند که آب را دائماً گرم نگه می دارند.

ایده های تبلیغاتی و بازاریابی با بودجه کم

سرمایه گذاری در راه حل های تبلیغاتی و استفاده از روش های رایگان بازاریابی می تواند باعث افزایش چشمگیر فروش رستوران شود و به شما در جبران هزینه های اضافی رستوران کمک کند.

ایده های رایگان بازاریابی رستوران

روش های رایگان زیادی برای بازاریابی در رستوران شما وجود دارد که می تواند در هنگام ارتباط با جامعه محلی خود به افزایش آگاهی از برند کمک کنید. برخی از گزینه های زیر را امتحان کنید:

·         میزبان Karaoke و Open Mic Nights

·         ویژگی های چیزهای بی اهمیت

·         جعبه برگر 

·         برای کسب و کار خود یک وبلاگ آنلاین راه اندازی کنید

·         رستوران خود را در Google My Business ثبت کنید

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای بازاریابی رسانه های موبایل برای جلب مخاطبان بیشتر است. با استفاده از سایت هایی مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام ، می توانید تصاویر و فیلم هایی از غذاهای خوشمزه خود را برای جلب مردم در رستوران خود ارسال کنید.

علاوه بر این ، شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد تا موارد جدید منو ، ویژه برنامه های روزانه و رویدادهای آینده در رستوران خود را به مشتریان اطلاع دهید. وقتی با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید و به س questionsالات آنها پاسخ می دهید ، در حال تماس با همه پیروان و ارتباطات آنها هستید و به طور بالقوه تجارت جدیدی را به ارمغان می آورید.

 

بررسی آنلاین

مرور سایت هایی مانند Yelp ، TripAdvisor و Zomato می تواند تأثیر عمده ای در تجارت شما داشته باشد و به شما کمک کند مشتری بیشتری برای جبران هزینه های اضافی خود بیاورید. بسیاری از افراد برای کمک به تصمیم گیری از نظرات آنلاین برای کمک به آنها استفاده می کنند ، این بدان معناست که دریافت نظرات بیشتر در صفحه سایت شما می تواند باعث ایجاد مشاغل بیشتری برای تأسیس شما شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در تعامل با مرورها به خاطر داشته باشید:

·         واکنش مناسب به نظرات منفیدر میان بررسی های مثبت ، مطمئناً چند بررسی منفی نیز وجود دارد. با ارائه عذرخواهی ، بازپرداخت یا یک وعده غذایی رایگان ، مهم است که همان بررسی مشتریان ناراضی را بررسی کنید. هرگز نظرات منفی را حذف نکنید و سعی نکنید مجریان را مجبور کنید تا نظر مطلوب تری به شما بدهند ، زیرا احتمال تأثیرگذاری بدتری دارد.

·         اجازه دهید بررسی ها به صورت ارگانیک انجام شود و از خدمات و غذای شما صحبت کند. درخواست نظرات خوب ناامیدکننده به نظر می رسد و باعث می شود مشتریان از رتبه بندی آنلاین شما بی اعتماد شوند.

 

هزینه های سربار می تواند ماهانه مقدار قابل توجهی از سود شما را از بین ببرد ، اما مدیریت هزینه های شما امکان پذیر است و می تواند به شما در افزایش سود کمک کند. مهمترین نکته ای که باید برای کاهش هزینه های سربار خود به خاطر داشته باشید این است که به طور مداوم هزینه های خود را کنترل و ردیابی کنید در حالیکه از فرصت های صرفه جویی در هزینه مراقبت می کنی